Pages

13 Şubat 2010 Cumartesi

Makina'nın Kızı


geçenlerde bildiğiniz üzere last.fm 2009'un en iyilerini seçmiş.30 kişilik listeye bakarken bi iki tane grubu falan da not ediyordum.bi iki şarkılarını dinleyip albümlerini temin ediyordum ama içlerinde bir tanesi vardı ki beni benden aldı.belki biraz popa kayıyordu(bence pek kaymıo) ama çok,çok güzel bir albüme sahip.ben zaten kadın vokallerin hastasıyım ve bu albüm bana ilaç gibi geldi!

Florence + The Machine.İsim biraz farklı değil mi?.ismin hikayesini wikipedia'dan öğrenebilirsiniz ama içinizden "olum onur kim şimdi uuraşacak git bul,sonra oku ingilizcesini,bi bok anlama falan filan..." diyen olabilir.onlar için hikayeyi ben anlatiiim.Florence Welch ve Isabella die bir arkadaşı zamanında bazı yerlerde performans için çıkarlarmış.Isabella'ya Machine derlermiş ve çıktıkları yerde Florence Welch ve Isabella Machine die duyurulurlarmış.espri olarakta ileride Florence Robot is a Machine ismini almışlar.şimdi artık tabii ki işi büyütmüşler,şehir merkezinde 2-3 şube de açınca bunlar kendimize bi çeki düzen verelim demişler.şimdi Robert Ackroyd (guitar), Christopher Lloyd Hayden (drums), Isabella Summers ('Isabella Machine') (keyboards), Mark Saunders (bass) and Tom Monger (harp) olmak üzere bu şekilde Florence'in arkasında yer alıyorlar(wikipedia'dan kopyala yapıştır yaptıım nasıl belli oluo bea:)).tabii farklı elemanlar da zaman içinde bu oluşum içinde yer alıyorlar.son hal olarakta Florence + The Machine olarak Lungs albümünü çıkarıyorlar.

Lungs alternative,indie bir albüm ve FTM'in sound ise soul-inspired indie rock(o ne demek lan?) olarak göze çarpıyor.2009 yapımı olan bu albüm İngiltere'de çıktığı anda 1 numaraya yükselmiş ve Avrupa'da 13. sıraya çıkmış.Peki ben niye bu albümü bu kadar detaylı anlatıorum kardeşim? aşağıya yaziim bari kendi yorumumu.

Uzun zamandır böyle bir albüm dinlememiştim arkadaşlar.her şarkı mı güzel olur arkadaş? her şarkı mı kendini bir kere daha dinlettirir! arka plandaki müzik ve melodiler olağanüstü.The Machine kısmı çok iyi bir iş çıkarmış.Florence kızımız da o güzel sesini her şarkıya çok iyi yedirmiş.şimdi size albümden şu şarkı daha ön plana çıkıo falan diemicem çünkü o kadar güzel ki şarkılar her moda,her havaya göre şarkı yapmışlar fakat "kiss with a fist" jennifer's body filminin soundtrack şarkısıymış."Hurricane Drunk'ı" ise geçenlerde bi reklamda dinledim ama hangi reklamda bilmiyorum.

Sonuç olarak keşfettiğim en iyi 5 grup içine rahatlıkla girerler diyorum yada şöyle diyeyim bu albümle girerler.Lungs gerçekten çok güzel bir albüm olmuş ve kesinlikle çok saygıdeğer-emek verilmiş.alayınıza tavsiye ediyorum ve kesinlikle dinleyin diyorum.pişman kalmazsınız.
Florence + The Machine - 9/10

2 yorum:

Dil Pabuç Gibi!